Menu Zavřeno

Škola v přírodě 2024

Letošní destinací pro školu v přírodě se staly Hrabětice v Jizerských horách. V okolí je spousta tras a míst k pěším výletům – rozhledny, vyhlídky, vodní nádrž Josefov.

1. den: V 8:30 jsme se „nalodili“ do obecního autobusu a vyrazili plni očekávání vstříc týdennímu dobrodružství.  Cesta uběhla rychle a než jsme se nadáli, byli jsme v cíli.

Po zabydlení v chatě Ahoj nás čekala výprava na rozhlednu Královka. Cestou jsme trošku zmokli, ale měli jsme štěstí – hned vysvitlo sluníčko a bylo opět krásně. Na dětském hřišti jsme se vyřádili dosyta a vyrazili zpět.

Seznámili jsme se s programem školy v přírodě a začali plnit úkoly, abychom se mohli stát plnohodnotnými členy indiánského kmene.

• 2. den: Po snídani jsme si procvičili znalosti ze školy a začali psát deníček – co jsme zažili a co se nám první noc na novém místě zdálo. Odpoledne bylo plné adrenalinu a akce – lanový park Artur. Vyzkoušeli jsme si překonávání překážek jak na zemi, ve vzduchu tak i ve vodě. Celé odpoledne jsme si nesmírně užili a posunuli své hranice na maximum a vděčíme za to i skvělým instruktorům, kteří nás provázeli na každém kroku a dbali na naši bezpečnost.
  • 3. den: Krásnou přírodou jsme se dostali až k vodní nádrži Josefov. Krásné výhledy a okolí nám učarovalo. Místy jsme si připadali jako u moře.

Na rozhlednu Slovanka jsme se dostali odpoledne. Celý den mělo dle předpovědi pršet. Štěstěna však stála při nás a výhled na Liberec a Ještěd byl krásný. Cesta zpět byla plná úkolů – vědomostních i pohybových.

Chvíle, v nichž pršelo, jsme využili k návrhu a výrobě totemů. Kreativitě se meze nekladly a děti spolupracovaly a hýřily nápady.

• 4. den: Někdo nám ukradl totemy!!! A nechal pouze indicie: panovník, dobytek, hlava státu. My se nedali a vydali se hledat. Panovník = král, tudíž jsme vyrazili na Královku. Prohledali jsme celý areál a bohužel neúspěšně. Proto jsme se zaměřili na druhou indicii – dobytek. Viděli jsme někde v okolí dobytek?  Ano! U Prezidentské chaty – další vyřešená indicie. U Prezidentské chaty nás čekal první úkol z bojovky – hurá.. jsme na dobré cestě. Vyřešili jsme všech 19 úkolů a na konci nás čekala sladká odměna i totemy. S radostí jsme si je opět odnesli na chatu. Odpoledne nás čekal bowling v resortu Uko a hrátky na tamním hřišti.
  • 5. den: Od rána jsme postupně balili, snídali, svačili a snažili se všemožně pobyt prodloužit. Dostali jsme skvělé odměny, přijali nás mezi indiány a nakonec jsme odjížděli plni zážitků a očekávání, co si na nás paní učitelky připraví další rok.

Děkujeme obci Křižany za dopravu na školu v přírodě a paní Gorcové za zajištění výborného jídla a pitného režimu.